Użytkownicy docierający na Twoją stronę dzięki wynikom wyszukiwania, tworzą tzw. ruch organiczny. Z punktu widzenia przedsiębiorcy jest on bardzo ważny. Dowodzi bowiem skuteczności pozycjonowania, pozwala również poznać Twoją konkurencję. Celem każdego działania SEO powinno być zwiększanie ruchu organicznego na stronie. Jak można tego dokonać?
Jedna z podstawowych metod pozycjonowania stron www to zdobywanie nowych linków. Należy zdobywać wyłącznie linki mocne, które są w stanie przekazać pewną moc. Niestety, wiele stron ma za sobą próby nieudanego pozycjonowania. W ślad za nim podąża masa kiepskiej jakości linków, zwykle pochodzących ze stron ze spamem. Nie tylko nie pomagają one w pozycjonowaniu, ale wręcz mogą mu szkodzić.
Niskiej jakości linki możesz usunąć. Nie obawiaj się tego że z 1000 linków prowadzących do twojej strony, pozostanie po tym zabiegu 50. W pozycjonowaniu liczy się jakość, nie ilość. Narzędzie, które pozwala Ci usunąć z indeksu Google linki do Twojej strony nazywa się Disavow Tool i można z niego korzystać bezpłatnie.
Twoi klienci często zadają ci takie same pytania? Irytuje cię to? Zupełnie niepotrzebnie! Potraktuj to jako szansę pozyskania nowego ruchu organicznego. W jaki sposób? Pisz artykuły z odpowiedziami na takie właśnie pytania. Klienci zadając Ci je osobiście, z pewnością również wpisują je do wyszukiwarki. Być może dzięki twojemu artykułowi znajdą na nie odpowiedź i dotrą do twojej strony www.
Artykuły możesz publikować na własnym, firmowym blogu lub tematycznych serwisach. Nie zawsze muszą to być super długie teksty. Najważniejsze aby były wartościowe. Nie ma konieczności „lania wody”, jeśli temat możesz wyczerpać w kilku akapitach. Czytelnicy to docenią.
Dobrze wiedzieć na jakie słowa kluczowe twoja strona najczęściej pojawia się wynikach wyszukiwania. Znajomość tych słów pozwoli ci łatwiej pisać dobrze zoptymalizowane artykuły, które będą zawierać ich właściwą ilość i zagęszczenie. Pamiętaj jednakże o tym, aby pisać teksty i umieszczać w nich link tak, aby wyglądało to naturalnie i było poprawne gramatycznie.
Wielu twórców i właścicieli stron www zapomina o metadanych. W efekcie pozostawia je nieuzupełnionymi lub wypełnia przypadkowym tekstem. Tymczasem metadane pełnią ważną rolę w sposobie prezentowania strony w wynikach wyszukiwania.
Linki wewnętrzne, czyli realizowane w ramach jednej domeny są bardzo ważne dla użytkowników. Pozwalają ich łatwo przenosić między podstronami. Są również wykorzystywane przez roboty wyszukiwarek, w celu szybszego indeksowania treści i podstron. Linkowanie wewnętrzne można realizować na wszystkich podstronach: z tekstów na blogu do ofert, a z ofert do cennika.
Nie można skutecznie pozycjonować strony i zwiększać ruchu organicznego, jeśli nie będziemy znać efektów swojej pracy. Między innymi dlatego tak ważna jest systematyczne śledzenie i analizowanie wyników. Można do tego wykorzystać jedno z wielu dostępnych na rynku narzędzi – część z nich jest bezpłatna, ale posiadają pewne ograniczenia, natomiast inne są płatne i dają ogrom możliwości analitycznych.
Żyjemy w czasach niezahamowanego rozwoju technologii. Internet śmiało wkroczył do naszego życia i na stałe w nim zagościł. Dotyczy to zarówno osób indywidualnych, jak również firm. Szczególnie w tym drugim przypadku okazał się niezwykle ważny. Strony internetowe są jednym z podstawowych narzędzi komunikacji firm z klientami. Mogą być wykorzystywane jako oferta usługi i produktów, wizytówka, katalog, a w końcu również sklep internetowy i platforma do składania zamówień i wymiany danych.
Jeśli dopiero zamówiłeś swoją pierwszą stronę www i zastanawiasz się jak najlepiej ją wykorzystać, mamy dla Ciebie kilka wskazówek. Stosując się do nich, będziesz mógł pozyskać wielu nowych klientów.
To jak wygląda strona internetowa ma decydujące znaczenie dla jej użytkowników. Ładnie i estetycznie zaprojektowana strona www cieszy oka i ułatwia korzystanie z niej. Analogicznie, niestaranny i niespójny wygląd z krzyczącymi kolorami może odrzucać użytkowników. Aby wydłużyć czas przebywania użytkownika na stronie internetowej, należy dołożyć wszelkich starań by stworzyć ciekawy, spójny i bardzo estetyczny projekt. W tym wszystkim nie można zapomnieć o tak ważnej rzeczy jak funkcjonalność, łatwość obsługi, intuicyjność, czyli szeroko pojęte UX – user experience.
Nikt nie wejdzie na twoją stronę, jeśli nie dowie się o jej istnieniu. To natomiast można uzyskać na kilka sposobów.
Coraz więcej firm decyduje się na prowadzenie bloga. Takie działanie wymaga czasu, pracy i wiedzy. Jest to jednak inwestycja, która na pewno się opłaci. Jakie korzyści daje prowadzenie bloga?
Klienci lubią proste rozwiązania, ułatwiające im życie. Taka też powinna być Twoja strona www. Projektując i tworząc ją, należy pamiętać aby czyniła życie klienta łatwiejszym. Można to uczynić np. zamieszczając na stronie formularz kontaktowy, widget czatu internetowego, messengera lub mapkę dojazdu, pozwalająca wyznaczyć trasę do firmy.
Wezwanie do działania, czyli po angielsku call to action. Jest to mechanizm służący do tego, by zachęcić użytkownika do wykonania konkretnego działania. Najczęściej jest to wciśnięcie przycisku przekierowującego do innej podstrony lub wysłanie formularza, ankiety itp. Stosowanie Call to Action pozwala wejść w interakcję z użytkownikiem oraz zwiększyć konwersję. Umiejętnie zaprojektowane CTA szybko i bezbłędnie prowadzą do określonego celu.
Słowa i frazy kluczowe są niezwykle ważne dla każdej strony. To one pomagają pozycjonować stronę. Stosując słowa kluczowe, pamiętaj jednak o tym aby ubrać je w treść dostosowaną do człowieka, a nie wyszukiwarki. Teksty napisane naturalnym językiem, bez sztucznego nadęcia, pozbawione błędów oraz jasno i zwięźle wyjaśniające temat. To najlepsza metoda, aby dotrzeć do potencjalnego klienta. Taki przekaz możesz zwiększyć stosując język korzyści i perswazyjny sposób pisania. Pozwala on użytkownikowi poznać korzyści, jakie osiągnie korzystając z usług twojej firmy.
Chcesz aby użytkownicy strony www stali się twoimi klientami? Musisz ich do tego zachęcić oraz wzbudzić w nich zaufanie do swojej firmy. Jednym ze sposobów jest pokazanie dotychczasowych klientów. Najlepiej jeśli są to znane i dobrze rozpoznawalne marki. Fakt współpracy z nimi dowodzi twojego profesjonalizmu i pokazuje że jesteś firmą godną zaufania. Budowanie marki i zdobywanie zaufania można również uzyskać na inne sposoby:
Klienci kochają otrzymywać coś bezpłatnie. Spełnij ich oczekiwania i przygotuj dla nich specjalny podarunek. Może to być dedykowany rabat na pierwsze zakupu, darmowy ebook, lista do wydrukowania lub inne przydatne materiały, powiązane z Twoją działalnością. Udostępnienie takich materiałów może odbywać się na drodze subskrypcji newslettera. Użytkownik otrzymuje od Ciebie bonus, a ty adres mailowy potencjalnego klienta.