Blog

2020-08-28
Ruch organiczny – jak go zwiększać?

Użytkownicy docierający na Twoją stronę dzięki wynikom wyszukiwania, tworzą tzw. ruch organiczny. Z punktu widzenia przedsiębiorcy jest on bardzo ważny. Dowodzi bowiem skuteczności pozycjonowania, pozwala również poznać Twoją konkurencję. Celem każdego działania SEO powinno być zwiększanie ruchu organicznego na stronie. Jak można tego dokonać?

Linki przychodzące

Jedna z podstawowych metod pozycjonowania stron www to zdobywanie nowych linków. Należy zdobywać wyłącznie linki mocne, które są w stanie przekazać pewną moc. Niestety, wiele stron ma za sobą próby nieudanego pozycjonowania. W ślad za nim podąża masa kiepskiej jakości linków, zwykle pochodzących ze stron ze spamem. Nie tylko nie pomagają one w pozycjonowaniu, ale wręcz mogą mu szkodzić.

Jakie są najlepsze linki dla twojej strony?

  • Pozyskuj linki tematycznie nawiązujące do twojej branży,
  • Linki kontekstowe przedstawiają największą wartość,
  • Staraj się zdobywać linki umieszczone w długich, merytorycznych tekstach,
  • Pamiętaj aby linki przychodzące miały atrybut „dofollow”,
  • Linki powinny pochodzić z wiarygodnych źródeł – stron darzonych zaufaniem.

Jak pozbyć się złych linków przychodzących

Niskiej jakości linki możesz usunąć. Nie obawiaj się tego że z 1000 linków prowadzących do twojej strony, pozostanie po tym zabiegu 50. W pozycjonowaniu liczy się jakość, nie ilość. Narzędzie, które pozwala Ci usunąć z indeksu Google linki do Twojej strony nazywa się Disavow Tool i można z niego korzystać bezpłatnie.

Pisz artykuły o tym, co interesuje Twoich klientów

Twoi klienci często zadają ci takie same pytania? Irytuje cię to? Zupełnie niepotrzebnie! Potraktuj to jako szansę pozyskania nowego ruchu organicznego. W jaki sposób? Pisz artykuły z odpowiedziami na takie właśnie pytania. Klienci zadając Ci je osobiście, z pewnością również wpisują je do wyszukiwarki. Być może dzięki twojemu artykułowi znajdą na nie odpowiedź i dotrą do twojej strony www.

Artykuły możesz publikować na własnym, firmowym blogu lub tematycznych serwisach. Nie zawsze muszą to być super długie teksty. Najważniejsze aby były wartościowe. Nie ma konieczności „lania wody”, jeśli temat możesz wyczerpać w kilku akapitach. Czytelnicy to docenią.

Stwórz listę keywords

Dobrze wiedzieć na jakie słowa kluczowe twoja strona najczęściej pojawia się wynikach wyszukiwania. Znajomość tych słów pozwoli ci łatwiej pisać dobrze zoptymalizowane artykuły, które będą zawierać ich właściwą ilość i zagęszczenie. Pamiętaj jednakże o tym, aby pisać teksty i umieszczać w nich link tak, aby wyglądało to naturalnie i było poprawne gramatycznie.

Metadane – nie ignoruj ich

Wielu twórców i właścicieli stron www zapomina o metadanych. W efekcie pozostawia je nieuzupełnionymi lub wypełnia przypadkowym tekstem. Tymczasem metadane pełnią ważną rolę w sposobie prezentowania strony w wynikach wyszukiwania.

  • Twórz unikalne i ciekawe meta description i title,
  • Pamiętaj o możliwości stosowania w metadanych emoji i grafik,
  • Stosuj swoje keywords w różnych odmianach.

Stosuj linkowanie wewnętrzne

Linki wewnętrzne, czyli realizowane w ramach jednej domeny są bardzo ważne dla użytkowników. Pozwalają ich łatwo przenosić między podstronami. Są również wykorzystywane przez roboty wyszukiwarek, w celu szybszego indeksowania treści i podstron. Linkowanie wewnętrzne można realizować na wszystkich podstronach: z tekstów na blogu do ofert, a z ofert do cennika.

Monitoruj ruch

Nie można skutecznie pozycjonować strony i zwiększać ruchu organicznego, jeśli nie będziemy znać efektów swojej pracy. Między innymi dlatego tak ważna jest systematyczne śledzenie i analizowanie wyników. Można do tego wykorzystać jedno z wielu dostępnych na rynku narzędzi – część z nich jest bezpłatna, ale posiadają pewne ograniczenia, natomiast inne są płatne i dają ogrom możliwości analitycznych.

2020-05-13
Jak zdobywać klientów stroną internetową?

Żyjemy w czasach niezahamowanego rozwoju technologii. Internet śmiało wkroczył do naszego życia i na stałe w nim zagościł. Dotyczy to zarówno osób indywidualnych, jak również firm. Szczególnie w tym drugim przypadku okazał się niezwykle ważny. Strony internetowe są jednym z podstawowych narzędzi komunikacji firm z klientami. Mogą być wykorzystywane jako oferta usługi i produktów, wizytówka, katalog, a w końcu również sklep internetowy i platforma do składania zamówień i wymiany danych.

Jeśli dopiero zamówiłeś swoją pierwszą stronę www i zastanawiasz się jak najlepiej ją wykorzystać, mamy dla Ciebie kilka wskazówek. Stosując się do nich, będziesz mógł pozyskać wielu nowych klientów.

8 porad aby Twoja strona www pozyskiwała nowych klientów

1. Estetyka

To jak wygląda strona internetowa ma decydujące znaczenie dla jej użytkowników. Ładnie i estetycznie zaprojektowana strona www cieszy oka i ułatwia korzystanie z niej. Analogicznie, niestaranny i niespójny wygląd z krzyczącymi kolorami może odrzucać użytkowników. Aby wydłużyć czas przebywania użytkownika na stronie internetowej, należy dołożyć wszelkich starań by stworzyć ciekawy, spójny i bardzo estetyczny projekt. W tym wszystkim nie można zapomnieć o tak ważnej rzeczy jak funkcjonalność, łatwość obsługi, intuicyjność, czyli szeroko pojęte UX – user experience.

2. Budowanie zasięgu

Nikt nie wejdzie na twoją stronę, jeśli nie dowie się o jej istnieniu. To natomiast można uzyskać na kilka sposobów.

  • Pozycjonowanie SEO – są to działania, które zwiększają szansę na to by twoja strona www wyświetlała się na najwyższych pozycjach wyników wyszukiwania, po wpisaniu konkretnych słów kluczowych.
  • Płatne reklamy – Google Ads oraz wiele innych programów reklamowych pozwalają uzyskać natychmiastowe efekty i docierać do starannie wyselekcjonowanych grup odbiorców. Korzystanie z tej metody wymaga jednak pewnego budżetu oraz starannie zaprojektowanej kampanii, aby ten budżet optymalnie wykorzystać.

3. Prowadzenie bloga

Coraz więcej firm decyduje się na prowadzenie bloga. Takie działanie wymaga czasu, pracy i wiedzy. Jest to jednak inwestycja, która na pewno się opłaci. Jakie korzyści daje prowadzenie bloga?

  • Wartościowa treść – blog prowadzony w firmowej domenie wzbogaca stronę merytorycznymi treściami, które są wartościowe dla wyszukiwarki i zwiększają wiarygodność strony.
  • Budowanie marki – prowadzenie bloga z ciekawymi artykułami, korzystnie wpływa na wizerunek firmy. Jest ona postrzegana przez odbiorców jako specjalista w swojej branży, co wzbudza zaufanie i zachęca do korzystania z oferowaną przez nich usług i produktów.

4. Ułatwienie kontaktu

Klienci lubią proste rozwiązania, ułatwiające im życie. Taka też powinna być Twoja strona www. Projektując i tworząc ją, należy pamiętać aby czyniła życie klienta łatwiejszym. Można to uczynić np. zamieszczając na stronie formularz kontaktowy, widget czatu internetowego, messengera lub mapkę dojazdu, pozwalająca wyznaczyć trasę do firmy.

  • Twórz proste w obsłudze i czytelne formularz, z jak najmniejszą ilością pól do uzupełnienia,
  • Zastosuj możliwość pozostawienia numeru telefonu, na który firma oddzwoni,
  • Informuj o maksymalnym czasie oczekiwania na odpowiedź – np. 20 minut.

5. Stosuj CTA, czyli call to action

Wezwanie do działania, czyli po angielsku call to action. Jest to mechanizm służący do tego, by zachęcić użytkownika do wykonania konkretnego działania. Najczęściej jest to wciśnięcie przycisku przekierowującego do innej podstrony lub wysłanie formularza, ankiety itp. Stosowanie Call to Action pozwala wejść w interakcję z użytkownikiem oraz zwiększyć konwersję. Umiejętnie zaprojektowane CTA szybko i bezbłędnie prowadzą do określonego celu.

  • Stosuj CTA możliwie na każdej podstronie,
  • Starannie wybieraj cele dla CTA – np. zakładkę kontakt lub promocje,
  • Idealnym miejscem do umieszczenia CTA jest dół strony – zachęca to klienta do dłuższego pozostania na stronie firmowej,
  • Pamiętaj o logicznej strukturze CTA – pozwala to klientowi dokładnie poznać asortyment firmy, jak również wzbudza w nim ciekawość i zachęca do dalszej eksploracji strony.

6. Pamiętaj o keywords

Słowa i frazy kluczowe są niezwykle ważne dla każdej strony. To one pomagają pozycjonować stronę. Stosując słowa kluczowe, pamiętaj jednak o tym aby ubrać je w treść dostosowaną do człowieka, a nie wyszukiwarki. Teksty napisane naturalnym językiem, bez sztucznego nadęcia, pozbawione błędów oraz jasno i zwięźle wyjaśniające temat. To najlepsza metoda, aby dotrzeć do potencjalnego klienta. Taki przekaz możesz zwiększyć stosując język korzyści i perswazyjny sposób pisania. Pozwala on użytkownikowi poznać korzyści, jakie osiągnie korzystając z usług twojej firmy.

7. Wykorzystaj social proof aby budować markę

Chcesz aby użytkownicy strony www stali się twoimi klientami? Musisz ich do tego zachęcić oraz wzbudzić w nich zaufanie do swojej firmy. Jednym ze sposobów jest pokazanie dotychczasowych klientów. Najlepiej jeśli są to znane i dobrze rozpoznawalne marki. Fakt współpracy z nimi dowodzi twojego profesjonalizmu i pokazuje że jesteś firmą godną zaufania. Budowanie marki i zdobywanie zaufania można również uzyskać na inne sposoby:

  • Zbieraj komentarze i oceny swojej firmy,
  • Zbieraj i udostępniaj referencje,
  • Publikuj swoje dyplomy, certyfikaty i osiągnięcia,
  • Udostępniaj dane statystyczne – ilość klientów, wiek firmy, liczba pracowników.

8. Oferuj gratisy

Klienci kochają otrzymywać coś bezpłatnie. Spełnij ich oczekiwania i przygotuj dla nich specjalny podarunek. Może to być dedykowany rabat na pierwsze zakupu, darmowy ebook, lista do wydrukowania lub inne przydatne materiały, powiązane z Twoją działalnością. Udostępnienie takich materiałów może odbywać się na drodze subskrypcji newslettera. Użytkownik otrzymuje od Ciebie bonus, a ty adres mailowy potencjalnego klienta.