Żyjemy w czasach niezahamowanego rozwoju technologii. Internet śmiało wkroczył do naszego życia i na stałe w nim zagościł. Dotyczy to zarówno osób indywidualnych, jak również firm. Szczególnie w tym drugim przypadku okazał się niezwykle ważny. Strony internetowe są jednym z podstawowych narzędzi komunikacji firm z klientami. Mogą być wykorzystywane jako oferta usługi i produktów, wizytówka, katalog, a w końcu również sklep internetowy i platforma do składania zamówień i wymiany danych.
Jeśli dopiero zamówiłeś swoją pierwszą stronę www i zastanawiasz się jak najlepiej ją wykorzystać, mamy dla Ciebie kilka wskazówek. Stosując się do nich, będziesz mógł pozyskać wielu nowych klientów.
To jak wygląda strona internetowa ma decydujące znaczenie dla jej użytkowników. Ładnie i estetycznie zaprojektowana strona www cieszy oka i ułatwia korzystanie z niej. Analogicznie, niestaranny i niespójny wygląd z krzyczącymi kolorami może odrzucać użytkowników. Aby wydłużyć czas przebywania użytkownika na stronie internetowej, należy dołożyć wszelkich starań by stworzyć ciekawy, spójny i bardzo estetyczny projekt. W tym wszystkim nie można zapomnieć o tak ważnej rzeczy jak funkcjonalność, łatwość obsługi, intuicyjność, czyli szeroko pojęte UX – user experience.
Nikt nie wejdzie na twoją stronę, jeśli nie dowie się o jej istnieniu. To natomiast można uzyskać na kilka sposobów.
Coraz więcej firm decyduje się na prowadzenie bloga. Takie działanie wymaga czasu, pracy i wiedzy. Jest to jednak inwestycja, która na pewno się opłaci. Jakie korzyści daje prowadzenie bloga?
Klienci lubią proste rozwiązania, ułatwiające im życie. Taka też powinna być Twoja strona www. Projektując i tworząc ją, należy pamiętać aby czyniła życie klienta łatwiejszym. Można to uczynić np. zamieszczając na stronie formularz kontaktowy, widget czatu internetowego, messengera lub mapkę dojazdu, pozwalająca wyznaczyć trasę do firmy.
Wezwanie do działania, czyli po angielsku call to action. Jest to mechanizm służący do tego, by zachęcić użytkownika do wykonania konkretnego działania. Najczęściej jest to wciśnięcie przycisku przekierowującego do innej podstrony lub wysłanie formularza, ankiety itp. Stosowanie Call to Action pozwala wejść w interakcję z użytkownikiem oraz zwiększyć konwersję. Umiejętnie zaprojektowane CTA szybko i bezbłędnie prowadzą do określonego celu.
Słowa i frazy kluczowe są niezwykle ważne dla każdej strony. To one pomagają pozycjonować stronę. Stosując słowa kluczowe, pamiętaj jednak o tym aby ubrać je w treść dostosowaną do człowieka, a nie wyszukiwarki. Teksty napisane naturalnym językiem, bez sztucznego nadęcia, pozbawione błędów oraz jasno i zwięźle wyjaśniające temat. To najlepsza metoda, aby dotrzeć do potencjalnego klienta. Taki przekaz możesz zwiększyć stosując język korzyści i perswazyjny sposób pisania. Pozwala on użytkownikowi poznać korzyści, jakie osiągnie korzystając z usług twojej firmy.
Chcesz aby użytkownicy strony www stali się twoimi klientami? Musisz ich do tego zachęcić oraz wzbudzić w nich zaufanie do swojej firmy. Jednym ze sposobów jest pokazanie dotychczasowych klientów. Najlepiej jeśli są to znane i dobrze rozpoznawalne marki. Fakt współpracy z nimi dowodzi twojego profesjonalizmu i pokazuje że jesteś firmą godną zaufania. Budowanie marki i zdobywanie zaufania można również uzyskać na inne sposoby:
Klienci kochają otrzymywać coś bezpłatnie. Spełnij ich oczekiwania i przygotuj dla nich specjalny podarunek. Może to być dedykowany rabat na pierwsze zakupu, darmowy ebook, lista do wydrukowania lub inne przydatne materiały, powiązane z Twoją działalnością. Udostępnienie takich materiałów może odbywać się na drodze subskrypcji newslettera. Użytkownik otrzymuje od Ciebie bonus, a ty adres mailowy potencjalnego klienta.