Jak zdobywać klientów stroną internetową?

2020-05-13

Żyjemy w czasach niezahamowanego rozwoju technologii. Internet śmiało wkroczył do naszego życia i na stałe w nim zagościł. Dotyczy to zarówno osób indywidualnych, jak również firm. Szczególnie w tym drugim przypadku okazał się niezwykle ważny. Strony internetowe są jednym z podstawowych narzędzi komunikacji firm z klientami. Mogą być wykorzystywane jako oferta usługi i produktów, wizytówka, katalog, a w końcu również sklep internetowy i platforma do składania zamówień i wymiany danych.

Jeśli dopiero zamówiłeś swoją pierwszą stronę www i zastanawiasz się jak najlepiej ją wykorzystać, mamy dla Ciebie kilka wskazówek. Stosując się do nich, będziesz mógł pozyskać wielu nowych klientów.

8 porad aby Twoja strona www pozyskiwała nowych klientów

1. Estetyka

To jak wygląda strona internetowa ma decydujące znaczenie dla jej użytkowników. Ładnie i estetycznie zaprojektowana strona www cieszy oka i ułatwia korzystanie z niej. Analogicznie, niestaranny i niespójny wygląd z krzyczącymi kolorami może odrzucać użytkowników. Aby wydłużyć czas przebywania użytkownika na stronie internetowej, należy dołożyć wszelkich starań by stworzyć ciekawy, spójny i bardzo estetyczny projekt. W tym wszystkim nie można zapomnieć o tak ważnej rzeczy jak funkcjonalność, łatwość obsługi, intuicyjność, czyli szeroko pojęte UX – user experience.

2. Budowanie zasięgu

Nikt nie wejdzie na twoją stronę, jeśli nie dowie się o jej istnieniu. To natomiast można uzyskać na kilka sposobów.

  • Pozycjonowanie SEO – są to działania, które zwiększają szansę na to by twoja strona www wyświetlała się na najwyższych pozycjach wyników wyszukiwania, po wpisaniu konkretnych słów kluczowych.
  • Płatne reklamy – Google Ads oraz wiele innych programów reklamowych pozwalają uzyskać natychmiastowe efekty i docierać do starannie wyselekcjonowanych grup odbiorców. Korzystanie z tej metody wymaga jednak pewnego budżetu oraz starannie zaprojektowanej kampanii, aby ten budżet optymalnie wykorzystać.

3. Prowadzenie bloga

Coraz więcej firm decyduje się na prowadzenie bloga. Takie działanie wymaga czasu, pracy i wiedzy. Jest to jednak inwestycja, która na pewno się opłaci. Jakie korzyści daje prowadzenie bloga?

  • Wartościowa treść – blog prowadzony w firmowej domenie wzbogaca stronę merytorycznymi treściami, które są wartościowe dla wyszukiwarki i zwiększają wiarygodność strony.
  • Budowanie marki – prowadzenie bloga z ciekawymi artykułami, korzystnie wpływa na wizerunek firmy. Jest ona postrzegana przez odbiorców jako specjalista w swojej branży, co wzbudza zaufanie i zachęca do korzystania z oferowaną przez nich usług i produktów.

4. Ułatwienie kontaktu

Klienci lubią proste rozwiązania, ułatwiające im życie. Taka też powinna być Twoja strona www. Projektując i tworząc ją, należy pamiętać aby czyniła życie klienta łatwiejszym. Można to uczynić np. zamieszczając na stronie formularz kontaktowy, widget czatu internetowego, messengera lub mapkę dojazdu, pozwalająca wyznaczyć trasę do firmy.

  • Twórz proste w obsłudze i czytelne formularz, z jak najmniejszą ilością pól do uzupełnienia,
  • Zastosuj możliwość pozostawienia numeru telefonu, na który firma oddzwoni,
  • Informuj o maksymalnym czasie oczekiwania na odpowiedź – np. 20 minut.

5. Stosuj CTA, czyli call to action

Wezwanie do działania, czyli po angielsku call to action. Jest to mechanizm służący do tego, by zachęcić użytkownika do wykonania konkretnego działania. Najczęściej jest to wciśnięcie przycisku przekierowującego do innej podstrony lub wysłanie formularza, ankiety itp. Stosowanie Call to Action pozwala wejść w interakcję z użytkownikiem oraz zwiększyć konwersję. Umiejętnie zaprojektowane CTA szybko i bezbłędnie prowadzą do określonego celu.

  • Stosuj CTA możliwie na każdej podstronie,
  • Starannie wybieraj cele dla CTA – np. zakładkę kontakt lub promocje,
  • Idealnym miejscem do umieszczenia CTA jest dół strony – zachęca to klienta do dłuższego pozostania na stronie firmowej,
  • Pamiętaj o logicznej strukturze CTA – pozwala to klientowi dokładnie poznać asortyment firmy, jak również wzbudza w nim ciekawość i zachęca do dalszej eksploracji strony.

6. Pamiętaj o keywords

Słowa i frazy kluczowe są niezwykle ważne dla każdej strony. To one pomagają pozycjonować stronę. Stosując słowa kluczowe, pamiętaj jednak o tym aby ubrać je w treść dostosowaną do człowieka, a nie wyszukiwarki. Teksty napisane naturalnym językiem, bez sztucznego nadęcia, pozbawione błędów oraz jasno i zwięźle wyjaśniające temat. To najlepsza metoda, aby dotrzeć do potencjalnego klienta. Taki przekaz możesz zwiększyć stosując język korzyści i perswazyjny sposób pisania. Pozwala on użytkownikowi poznać korzyści, jakie osiągnie korzystając z usług twojej firmy.

7. Wykorzystaj social proof aby budować markę

Chcesz aby użytkownicy strony www stali się twoimi klientami? Musisz ich do tego zachęcić oraz wzbudzić w nich zaufanie do swojej firmy. Jednym ze sposobów jest pokazanie dotychczasowych klientów. Najlepiej jeśli są to znane i dobrze rozpoznawalne marki. Fakt współpracy z nimi dowodzi twojego profesjonalizmu i pokazuje że jesteś firmą godną zaufania. Budowanie marki i zdobywanie zaufania można również uzyskać na inne sposoby:

  • Zbieraj komentarze i oceny swojej firmy,
  • Zbieraj i udostępniaj referencje,
  • Publikuj swoje dyplomy, certyfikaty i osiągnięcia,
  • Udostępniaj dane statystyczne – ilość klientów, wiek firmy, liczba pracowników.

8. Oferuj gratisy

Klienci kochają otrzymywać coś bezpłatnie. Spełnij ich oczekiwania i przygotuj dla nich specjalny podarunek. Może to być dedykowany rabat na pierwsze zakupu, darmowy ebook, lista do wydrukowania lub inne przydatne materiały, powiązane z Twoją działalnością. Udostępnienie takich materiałów może odbywać się na drodze subskrypcji newslettera. Użytkownik otrzymuje od Ciebie bonus, a ty adres mailowy potencjalnego klienta.