Ruch organiczny – jak go zwiększać?

2020-08-28

Użytkownicy docierający na Twoją stronę dzięki wynikom wyszukiwania, tworzą tzw. ruch organiczny. Z punktu widzenia przedsiębiorcy jest on bardzo ważny. Dowodzi bowiem skuteczności pozycjonowania, pozwala również poznać Twoją konkurencję. Celem każdego działania SEO powinno być zwiększanie ruchu organicznego na stronie. Jak można tego dokonać?

Linki przychodzące

Jedna z podstawowych metod pozycjonowania stron www to zdobywanie nowych linków. Należy zdobywać wyłącznie linki mocne, które są w stanie przekazać pewną moc. Niestety, wiele stron ma za sobą próby nieudanego pozycjonowania. W ślad za nim podąża masa kiepskiej jakości linków, zwykle pochodzących ze stron ze spamem. Nie tylko nie pomagają one w pozycjonowaniu, ale wręcz mogą mu szkodzić.

Jakie są najlepsze linki dla twojej strony?

  • Pozyskuj linki tematycznie nawiązujące do twojej branży,
  • Linki kontekstowe przedstawiają największą wartość,
  • Staraj się zdobywać linki umieszczone w długich, merytorycznych tekstach,
  • Pamiętaj aby linki przychodzące miały atrybut „dofollow”,
  • Linki powinny pochodzić z wiarygodnych źródeł – stron darzonych zaufaniem.

Jak pozbyć się złych linków przychodzących

Niskiej jakości linki możesz usunąć. Nie obawiaj się tego że z 1000 linków prowadzących do twojej strony, pozostanie po tym zabiegu 50. W pozycjonowaniu liczy się jakość, nie ilość. Narzędzie, które pozwala Ci usunąć z indeksu Google linki do Twojej strony nazywa się Disavow Tool i można z niego korzystać bezpłatnie.

Pisz artykuły o tym, co interesuje Twoich klientów

Twoi klienci często zadają ci takie same pytania? Irytuje cię to? Zupełnie niepotrzebnie! Potraktuj to jako szansę pozyskania nowego ruchu organicznego. W jaki sposób? Pisz artykuły z odpowiedziami na takie właśnie pytania. Klienci zadając Ci je osobiście, z pewnością również wpisują je do wyszukiwarki. Być może dzięki twojemu artykułowi znajdą na nie odpowiedź i dotrą do twojej strony www.

Artykuły możesz publikować na własnym, firmowym blogu lub tematycznych serwisach. Nie zawsze muszą to być super długie teksty. Najważniejsze aby były wartościowe. Nie ma konieczności „lania wody”, jeśli temat możesz wyczerpać w kilku akapitach. Czytelnicy to docenią.

Stwórz listę keywords

Dobrze wiedzieć na jakie słowa kluczowe twoja strona najczęściej pojawia się wynikach wyszukiwania. Znajomość tych słów pozwoli ci łatwiej pisać dobrze zoptymalizowane artykuły, które będą zawierać ich właściwą ilość i zagęszczenie. Pamiętaj jednakże o tym, aby pisać teksty i umieszczać w nich link tak, aby wyglądało to naturalnie i było poprawne gramatycznie.

Metadane – nie ignoruj ich

Wielu twórców i właścicieli stron www zapomina o metadanych. W efekcie pozostawia je nieuzupełnionymi lub wypełnia przypadkowym tekstem. Tymczasem metadane pełnią ważną rolę w sposobie prezentowania strony w wynikach wyszukiwania.

  • Twórz unikalne i ciekawe meta description i title,
  • Pamiętaj o możliwości stosowania w metadanych emoji i grafik,
  • Stosuj swoje keywords w różnych odmianach.

Stosuj linkowanie wewnętrzne

Linki wewnętrzne, czyli realizowane w ramach jednej domeny są bardzo ważne dla użytkowników. Pozwalają ich łatwo przenosić między podstronami. Są również wykorzystywane przez roboty wyszukiwarek, w celu szybszego indeksowania treści i podstron. Linkowanie wewnętrzne można realizować na wszystkich podstronach: z tekstów na blogu do ofert, a z ofert do cennika.

Monitoruj ruch

Nie można skutecznie pozycjonować strony i zwiększać ruchu organicznego, jeśli nie będziemy znać efektów swojej pracy. Między innymi dlatego tak ważna jest systematyczne śledzenie i analizowanie wyników. Można do tego wykorzystać jedno z wielu dostępnych na rynku narzędzi – część z nich jest bezpłatna, ale posiadają pewne ograniczenia, natomiast inne są płatne i dają ogrom możliwości analitycznych.